Detaylı bilgi için linke tıklayınız
https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm
eTwinning Avrupa'daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur.
eTwinning, iletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa'daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler v.b.) yönelik bir platform sunmaktadır. 2005 yılında Avrupa Komisyonunun öğrenme Programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2014 yılından bu yana AB Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor programi olan Erasmus+'a, sıkı bir şekilde entegre edilmiştir.
Okulumuz bu portalda aktif olarak projelere dahil olmakta, okul e twinning ekibimiz önderliğinde paydaşlarımızla gelişim yolculuğuna devam etmektedir. 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ulusal ve Avrupa kalite etiketi almış projelerimiz iki tanedir. Bunlar :
1- DOĞA KAYNAKLI AFETLER KADERİMİZ OLMASIN (D.A.K.O)
Projemiz doğal afet bilincini uyandırma ve tehlikelerine karşı öğrencilerimizi bilinçlendirme üzerine kurulmuştur. Projede her ay belirlenen bir doğal afet ile ilgili farkındalık uyandıracak çeşitli faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Proje çalışma sürecinde farklı STK'lardan ve yerel birimlerden destek alınarak alanında uzman kişiler davet edilerek etkinlikler ve webinarlar düzenlenmiştir. Proje Eylül 2020 de e-twininig Ulusal Destek Servisince ULUSAL KALİTE ETİKETİ ile ödüllendirilmiştir. ( 2018 yılında Türk Japon Vakfıyla yürüttüğümüz Zihinsel Engelli Bireyler Afet Risk Azaltma projesi çalışmalarımız e twinning projemiz olan DOĞA KAYNAKLI AFETLER KADERİMİZ OLMASIN (D.A.K.O) ile tüm okul geneline yayılarak tüm öğrencilerimizi kapsayan çalışmalara dönüştürülmüştür.)
2- A(R)TIK GERİ DÖNÜŞTÜR! (RECYCLED NOW!)
Geri dönüşümün önemini anlatmak, atıklar konusunda farkındalık yaratmak, doğal kaynakların korunması konularında çocukları bilinçlendirmek projemizin amacıdır. Projemizde öğrencilerin artık materyallerle çeşitli etkinlikler ( oyuncaklar, müzik aletleri, kostümler ve özgün çalışmalar) yapmalarına fırsat verilerek üretkenlerini geliştirilmiştir.Atık malzemelerin dönüştürülmesi çocuklarda doğa sevgisi ve çevre bilincinin oluşturulması etkinliklerimizin büyük bir bölümünü kapsamıştır. Projemiz 15 Aralık 2019- 15 Mart 2020 ayları arasında yapılmıştır. Proje Eylül 2020 de e-twininig Ulusal Destek Servisince ULUSAL KALİTE ETİKETİ ve ardından da AVRUPA KALİTE ile ödüllendirilmiştir.
Bu projelerde emeği geçen tüm katılımcılarımıza özellikle de müdür muavinimiz Sultan Dilek BİÇER, okul psikolojik danışmanımız Yasemin GÜVEN ve anasınıfı öğretmenimiz Nadire Daloğlu Özyurt'a teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.
2020-2021 Eğitim Öğretim yılında dahil olduğumuz ve devam eden projelerimiz 4 tanedir. Bunlar;
1-NEREDE O ESKİ OYUNLAR?
Projede Kuruculuk görevi ile Okul Öncesi Öğretmeni Nadire Daloğlu ÖZYURT görev almıştır.
Hepimiz büyüklerimizden öğrendiğimiz ve gördüğümüz oyunları sokaklarda saatlerce güvenli bir şekilde oynayarak büyüdük. Şimdi sokağa çıkmaktan korkan, teknoloji bağımlısı olan TV ve bilgisayar önünden kalkmayan çocuklarımız var. Kuşaktan kuşağa aktarabileceğimiz oyunlarımız ile çocuklarımızı teknolojinin olumsuz etkilerinden kurtarmalıyız. Gelin el ele verip çocuklarımıza güvenmeyi, paylaşmayı, sevgiyi, saygıyı, yardım etmeyi, dostluğu ve arkadaşlığı eski oyunlarımızla öğretelim. Projemiz okul öncesi çağı çocukları içindir.
HEDEFLER
1-Çocukların kendi konut çevresinde oyun imkanlarının iyileştirilmesi
2-Kültürümüzün bir parçası olan, unutulmaya yüz tutmuş eski oyunları gün yüzüne çıkarmak.
3-Teknolojik oyunlardan çocukları kurtarmak
4- Öğrenci ve ailesini aktif olarak sürece dahil etmek.
5- Oyun kültürünü öğrencilere yerleştirerek onların zararlı alışkanlıklardan uzak durmasını sağlamak.
2- ÖZELİM AFET EĞİTİMİNDEYİM
Projede Kuruculuk görevi ile okul müdür yardımcımız Sultan Dilek BİÇER ve proje üyesi olarak Okul Psikolojik Danışmanı Yasemin Güven görev almıştır.
Özel gereksinimli öğrencilerin, yapılan tatbikatlarda ve eğitimlerde afetler konusunda farkındalıklarının yok denecek kadar az olduğu gözlenmiştir. Özel gereksinimli çocuklarımızı akranlarından tecrit etmeyen, birlikte yaşama kültürünü daha fazla destekleyen bir bakış açısıyla kaynaştırma eğitimi yöntemi aracılığıyla öğrencileri ve ailelerinde afet bilinci uyandırma, tehlikelere karşı önlem alma üzerine kurulmuştur.
HEDEFLER
Proje sayesinde öğrencilerimizde;
-Afet anında bulunduğu ortam konusunda farkındalık kazandırma; tehlike oluşturacak eşyaları öğrenmek,
- Tehlike oluşturan eşya farkına varma, ev içinde güvenli alanların farkına varmak,
-Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerle ilgili farkındalığı arttırmak,
-Özel eğitim öğrencilerinin projelere katılımlarını sağlamak,
-Afet bilinci ve afet kültürü oluşturmak,
- Doğa kaynaklı afetler deprem, heyelan, sel, erozyon, yangın vb. ile ilgili bilgilenmelerini ve sonuçları ile ilgili fikir yürütmelerini sağlamak,
-Afetle mücadelede ilk bilgi ve kavramlara hâkim olmalarını sağlamak,
-Afet öncesi, esnası ve sonrasında doğru davranış şekillerini kazandırmak, yaşam üçgeni oluşturma vb.
-Aile afet ve acil durum planı hazırlamak,
-Toplanma alanlarını öğrenmek,
-Afet ve acil durum çantası hazırlamak,
Gibi becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
3- ÖZEL VE MİNİK ELLERDEN MEHMETÇİĞE
Projede Sınıf Öğretmeni Nesrin ANGI görev almaktadır.
Okulumuzda bulunan engelli öğrenciler ve diğer okullardaki ilkokul öğrencilerimiz tarafından yoğurt kabından atkı örmeleri ve örülen atkıların Hakkari Dağ Komanda Taburundaki askerlere gönderilmesi sağlanacaktır.Ayrıca Özel ve Minik öğrencilerimizden atkıların yanına Mehmetçiklerimiz için mektup yazmaları istenecektir.Projemiz Öğrencilerin hem bir ürün oluşturmaları hem de anlama ,anlatım ,duygu ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmaları,dil becerileri ,empati kurmaları,mektup kültürünü yaşatmaları,farklı kişileri tanıma ,yazma becerilerini geliştirme,duygularını ifade etme ve düşüncelerini aktarma gibi konularda çok faydalı olacaktır.
HEDEFLER
1.) Öğrencilerin anlama ,anlatım ,duygu ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmaları,dil becerileri,empati kurmaları,mektup kültürünü yaşatmaları,arkadaş edinme,farklı kişileri tanıma,yazma becerilerini geliştirme,duygularını ifade etme ve düşüncelerini aktarmaları amaçlanmıştır.
2.)Bu projeyle öğrencilerimizin sosyalleşmesi hedeflenmiştir.
3.)Yaptıkları ürünleri askerlere göndererek mutlu olmaları hedeflenmiştir.
4.)Öğrencilerimiz ve askerlerimiz arasında gönül bağı kurulması amaçlanmıştır.
4- TÜRKİYE ÇOCUKLARI KOROSU
Projede Sınıf Öğretmeni Neslihan ERCAN görev almaktadır.
4-13 yaş aralığındaki öğrencilerle ülkemizin farklı illerinde bulunan okullarla müzik faaliyetlerinde bulunmak ,büyük bir koro oluşturmak istiyoruz.
Bu projede yer alan öğrencilerin milli birlik ve beraberlik duygusunu şarkılar söyleyerek yaşamaları amaçlamaktayız . Ülkemizin tüm bölgelerinden farklı kültür ve dil yapılarına sahip olan öğrencileri müzik çatısı altında toplayıp halka açık, büyük bir koro ile konser vermek istiyoruz. Pandeminin devam etmesi halinde Web2 araçlarını kullanarak tüm koroların içinde olduğu bir video oluşturmayı hedefliyoruz.
HEDEFLER
-Koro eğitimi ile çocukların sosyal gelişimine özgüven ve kişisel gelişmelerine katkıda bulunmak,
-Müzikal disiplin kazanmak,
Sosyal bir birey olarak toplumda kendini ifade edebilmek,-Dinleme yeteneğini geliştirme
-Müziği çeşitli yollarla anlatabilmesi (hareketle,mimikle,sözle) yaratıcılık duygusunu geliştirmek
-Müzik yaparken susmayı,dinlemeyi,dikkatini öğretmenine vermeyi,saygı göstermeyi öğrenmek,
-Kötü alışkanlıklardan uzaklaştırmak,
-Çalışma düzeni prensibi kazanmak,
-Birlikte hareket edebilmek,
-Boş zamanlarını kültürel faaliyetlerle geçirmeye özendirmek,
Söyledikleri şarkılarla hayal güçleri,zekaları ve belleklerini güçlendirmek
-Ülkemizin farklı illerinde yaşayan öğrencilerle aynı amaç altında toplanmak
-Yeni insanlar tanımak
Şarkılarla ülkemizi ,vatanımızı bayrağımızı ,ülkemizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk 'ü gönülden sevmek
-Öğrencilerin şarkı dağarcığını geliştirmek
-Görev ve sorumluluk bilincini oluşturmak
Proje sonunda dev bir koro ile şarkılar söylemek
Okul üyelerimizin katıldığı ve son dönemde yürütülen 17 projemiz şunlardır;
A(R)TIK GERİ DÖNÜŞTÜR! (RECYCLED NOW!)
ACCEPT ME PLEASE!
BESLENME ÖRTÜMÜZÜ KODLAYARAK YAPIYORUZ
BİR SAYFA DA SEN ÇEVİR (TURN A PACE)
BROTHERHOOD OF CULTURE
DOĞA KAYNAKLI AFETLER KADERİMİZ OLMASIN (D.A.K.O)
MİNİK ELLER TOPRAKLA BULUŞUYOR
NEREDE O ESKİ OYUNLAR?
NEW FRİENDS
ÖZELİM AFET EĞİTİMİNDEYİM
ÖZEL VE MİNİK ELLERDEN MEHMETÇİĞE
SAYGI DUYUYOR SEVGİ GÖRÜYORUM
SÜTÜM KİTABIM KURABİYEM
TİME TO MAKE THE MOVE
TÜRKİYE ÇOCUKLARI KOROSU
ÜRETMEDEN TÜKETME ( CONSUMPTION FROM PRODUCTION)
'OKUL BAHÇESİNDE MUTLU ÇOCUKLAR' PROJESİ
OKULUMUZ e TWINNING EKİBİNİN MESLEKİ GELİŞİM KURS SERTİFİKALARI
1- Temel e twinning bilgileri kursu
2- Bir e twinning projesi planlama kursu
3- e twinning live ve twinspace kursu
4- code.org ile kodlamaya ilk adım kursu
5- e safety label hakkında her şey kursu
6- internet güvenliği ve e twinning etiği kursu
7- e twinning okulu olmak için 100 ipucu kursu
8- e twinning ve mesleki gelişim kursu
9- e twinning okul ekipleri kurma kursu
e TWİNNİNG EKİBİMİZİN KATILDIKLARI MESLEKİ GELİŞİM AKTİVİTELERİ
Aykut GÜLTEKİN
Aktif Öğrenme Teknikleri ile Zenginleştirilmiş Öğretim Yöntemleri | Teaching Methods Enriched with Active Learning Techniques
Dünyada ve Türkiye'de Uzaktan Eğitim | Distance Education in the World and Turkey
Informationsveranstaltung Erasmus+/eTwinning
Karma Öğrenmede, Öğrenme Tasarımı | Learning Design in Blended Learning
Online Conference 2020 - Shared leadership: towards an eTwinning School approach
Öğretmen ve Okul Yöneticileri Gözünden eTwinning Okulu | eTwinning School through the Eyes of Teachers and School Administrators
Esra DUYAR
Aktif Öğrenme Teknikleri ile Zenginleştirilmiş Öğretim Yöntemleri | Teaching Methods Enriched with Active Learning Techniques
Dünyada ve Türkiye'de Uzaktan Eğitim | Distance Education in the World and Turkey
IB entegrasyonu Eğitimi | IB Integration Training
Karma Öğrenmede, Öğrenme Tasarımı | Learning Design in Blended Learning
Öğretmen ve Okul Yöneticileri Gözünden eTwinning Okulu | eTwinning School through the Eyes of Teachers and School Administrators
Nadire DALOĞLU ÖZYURT
Aktif Öğrenme Teknikleri ile Zenginleştirilmiş Öğretim Yöntemleri | Teaching Methods Enriched with Active Learning Techniques
Dünyada ve Türkiye'de Uzaktan Eğitim | Distance Education in the World and Turkey
IB Entegrasyon Eğitimi | IB integration training
IB entegrasyonu Eğitimi | IB Integration Training
Informationsveranstaltung Erasmus+/eTwinning
Karma Öğrenmede, Öğrenme Tasarımı | Learning Design in Blended Learning
Online Conference 2020 - Shared leadership: towards an eTwinning School approach
Öğretmen ve Okul Yöneticileri Gözünden eTwinning Okulu | eTwinning School through the Eyes of Teachers and School Administrators
Sultan Dilek BİÇER
Aktif Öğrenme Teknikleri ile Zenginleştirilmiş Öğretim Yöntemleri | Teaching Methods Enriched with Active Learning Techniques
Ankara informative meeting
Dünyada ve Türkiye'de Uzaktan Eğitim | Distance Education in the World and Turkey
IB Entegrasyon Eğitimi | IB integration training
IB entegrasyonu Eğitimi | IB Integration Training
Informationsveranstaltung Erasmus+/eTwinning
Karma Öğrenmede, Öğrenme Tasarımı | Learning Design in Blended Learning
Learning Event 2020: eSafety in the teaching practice
Online Conference 2020 - Shared leadership: towards an eTwinning School approach
Öğretmen ve Okul Yöneticileri Gözünden eTwinning Okulu | eTwinning School through the Eyes of Teachers and School Administrators
Yasemin GÜVEN
Aktif Öğrenme Teknikleri ile Zenginleştirilmiş Öğretim Yöntemleri | Teaching Methods Enriched with Active Learning Techniques
Ankara informative meeting
Ankara informative meeting
Büyük Ödül Başvuru Süreci | Prize Application Process
Karma Öğrenmede, Öğrenme Tasarımı | Learning Design in Blended Learning
Online Conference 2020 - Shared leadership: towards an eTwinning School approach
eTwinning Kalite Etiketi Süreci | eTwinning Quality Label Process
eTwinning Okulu 2021 Başvuru Süreci | eTwinning School 2021 Application Process
eTwinning Okulu Soru Cevap Paneli | etwinning school question and answer panel
Öğretmen ve Okul Yöneticileri Gözünden eTwinning Okulu | eTwinning School through the Eyes of Teachers and School Administrators
Adres:
Tunahan Mahallesi 187. Sokak No/14 4.Etap Eryaman Etimesgut / ANKARA
Telefon
03122837844