DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ANASINIFLARI MAYIS AYI ÇALIŞMALARI

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ANASINIFLARI MAYIS AYI ÇALIŞMALARI

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Mayıs Ayı

 

9.1. Kitap tanıtma çalışmaları yapılır.

9.2. Hikâye tamamlama çalışmaları yapılır.

9.3. Hikâye kartı hazırlama çalışmaları yapılır.

9.4. Afiş tasarlama çalışmaları yapılır.

Mayıs Ayında Gerçekleştirilen Faaliyetler

9.1.Mayıs ayı boyunca Millî Eğitim Bakanlığının Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında göndermiş olduğu hikâye kitap setlerinden seçilen kitaplarla çocuklara kitap tanıtma çalışmaları yapıldı.İsteyen çocuklar da evden seçtikleri kitabı okula getirerek arkadaşlarına tanıttılar.Kitabın ismi, yazarı, konusu, kahramanları hakkında bilgiler verdiler.

9.2. Hikâye tamamlama çalışmalarında çocukların bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak teşvik edici şekilde tüm anasınıflarında (A, B, C, D) yapıldı. Hikâyeyi tamamlarken her çocuğun fikrini söylemesi, katkı sağlaması için cesaretlendirildi. Her türlü tamamlama alkışlanarak çocuk motive edildi. Hikâyeyi tamamlamak için her çocuk heyecan içinde sırasını bekledi.

9.3. Hikâye kartı hazırlama çalışmalarında her şube seçtiği bir hikâyeyi öğrencilerini gruplandırarak çizim çalışması yaptılar. Hikâyenin resimlerini yapmak çok ilgilerini çekti. Onlar için oldukça farklı bir deneyim oldu. Aktif olarak katılarak resimlerini yaptılar.

9.4. Afiş tasarlama çalışmalarında konu güncel ve serbest bırakılarak ailelerinde katılımıyla yapıldı.

 

 

Dilimizin Zenginlikleri Projesi okulöncesi eylem planı Mayıs ayı çalışmaları etkili bir şekilde tüm okulöncesi şubelerinin (A, B, C, D) katılımıyla yapıldı. Mayıs ayı çalışmalarında çocuklar aktif katılım gösterdiler, çocukların aktif rol almaları onları çok mutlu etti. Bu ayki çalışmalarda; kitap tanıtma çalışmalarıyla çocukların kitaba olan ilgilerinin arttığı, kitapla bir bağ kurdukları, hikâye tamamlama çalışmalarıyla hayal güçlerini kullandıkları ve dili etkili kullanma becerilerinin arttırıldığı, afiş tasarımında ise sanatsal gelişimlerinin desteklendiği görüldü. Süreç boyunca tüm çocuklar hem çok eğlendi hem de dil gelişimlerine katkı sağlandı.

27.05.2024 169

27-05-202427-05-202427-05-202427-05-202427-05-202427-05-202427-05-202427-05-2024